Alla inlägg den 27 oktober 2009

Av Sofia - 27 oktober 2009 15:24

Hejsan!


Sitter och har betalat räkningarna nu då, känns juh skönt att ha det gjort :)


annars så har jag nu blivit SAMBO och ahr adressändrat så nu är det inte på prov bara utan nu är det verklighet :) mn det känns jätte bra och vi har fått undan alla mina grejjer så nu känns det bättre :)


har även påbörjat min praktik nu på sjukhuset. dag 2 idag, känns jätte bra :)

 Är på avd. 26A ortopeden. Alla är jätte gulligs och min handledare är toppen och väldigt påhittig och pedagogisk så detta känns jätte bra :) kanske blir så att man söker jobb på sjukan hehe vem vet :) har idag varit med om nått som jag tyckte var cool :) Fick ta bort agrafferna från en man som opererat höften. Det är när doktorna har "häftat" ihop såret istället för att sy. Var iaf skit coolt och helt nytt, var lite skakis från början mn det gick galant så var helt nöjd efteråt och sköterska som var med tyckte jag var jätte duktig :)

Och sen var jag och min handledare ner på ortopedmottagningen och surra med en tjej så på torsdag ska jag få gå med henne och kolla på när de gipsar folk och gör andra undersökningar :) Känns såååå spännande :)


återkommer med mer info :)


Nu ska ta och laga lite midda nu, ikväll blir det kassler och broccoli gratäng :) Gotta :D:D


Hare gött alla


Pöss Häjj!

 

Ovido - Quiz & Flashcards